دکوراسیون کلاس درس

یازار :

+0 به یه ن

دکوراسیون کلاس درس بهتر است حالتی شاد و مفرح داشته باشد تا دانش آموزان در فضای کلاس درس احساس خستگی و کسالت نکنند. در ادامه ایده هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی کلاس درس را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم از مشاهده این دکوراسیون ها نهایت لذت را ببرید.

دکوراسیون کلاس درس

طراحی دکوراسیون مدرسه، دکوراسیون کلاس درس و دکوراسیون مهد کودک کار نسبتا دشواری است و بهتر است برای طراحی دکوراسیون داخلی این فضاهای علمی نکاتی رعایت شود تا دانش آموزان بتوانند در فضای مدرسه و کلاس درس و مهد کودک احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

جهت اجاره کلاس با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرمایید.

تزیین کلاس درس

در آستانه بازگشایی مدارس، ایده های جدید و زیبا برای تزیین کلاس درس مدرسه، پیش دبستانی و مهد کودک برای شما گردآوری کرده ایم تا آموزگاران و مربیان گرامی، با فراهم کردن فضایی شاد و جذاب برای بچه ها، به محیط آموزشی حس شادابی و طراوت بدهند.

روش های متعددی برای تزیین کلاس پیش دبستانی وجود دارد که اغلب مربیان گرامی با توجه به فضای کلاس و همچنین وسایل تزیینی در دسترس مناسب ترین تزیینات را انتخاب و اجرا می نمایند. همانطور که گفتیم در این مطلب نمونه های زیبای و جدید این سبک تزیینات را ارائه می دهیم که مربوط به کلاس های مختلف و هنر دست مربیان گرامی است که بخاطر ایده گرفتن و الگوبرداری شما در این مقاله جمع آوری نموده ایم. تصاویری که در این بخش ملاحظه می فرمایید طرح ها و تزیینات ساده و جالب است که مربیان عزیز می توانند به راحتی آنها را انجام دهند و استفاده از انواع کاردستی جدید و زیبا تزیینات فوق العاده ایی داشته باشند.

جهت اجاره کلاس با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرمایید.

طراحی نقشه کلی کلاس درس ابتدایی

زمانی که می خواهید اولین قدم های طراحی کلاس درس ابتدایی را بردارید باید یک دفتر و قلم بردارید و در آستانه در کلاس بایستید. حالا کلیت فضای کلاس را در ذهن خود بررسی کنید و نقشه کلی آن را به صورت ساده بر روی دفتر خود بکشید. حالا بر روی نقشه ای که کشیده اید فضاهایی را که می خواهید تخته سیاه، نیمکت ها و هم چنین میز معلم را قرار دهید طراحی کنید. نقشه اولیه خود را به طور کامل بررسی کنید و در صورت نیاز بخش های مشخص کرده را جا به جا کنید. این کار به شما کمک می کند که طراحی کلی ای از کلاس درس به دست آورید. یادتان باشد که در این نقشه، فضای رفت و آمد و عبور و مرور بچه ها در بین نیمکت ها را هم به خوبی مد نظر داشته باشید.

استاندارد طراحی کلاس درس ابتدایی

به طور کلی می توان گفت که شکل استاندارد کلاس های درس معمولا مستطییل است و ابعاد و اندازه آن هم می تواند بر اساس نوع درس و مقطع تحصیلی ای که مد نظر است متغیر باشد. با این حال می توان با یک نگاه همه جانبه بیان کرد که بر اساس استانداردهای جهانی فضای لازم برای کلاس های نظری باید چیزی در حدود شش و نیم تا هشت و نیم متر باشد. کلاس هایی با این شمایل که بیشتر شکل سنتی به خود می گیرند فضایی در حدود دو متر مربع را برای هر کدام از دانش آموزان در نظر می گیرند. این مسئله در حالی است که اگر تصمیم داشته باشید که به طراحی کلاس درس ها آزاد و هنری بپردازید باید چیزی در حدود چهار و نیم متر مربع را به هر کسی اختصاص دهید.

در تزیین کلاس درس باید به چه نکاتی توجه کرد:

۱-در تزیین کلاس درس باید به این فکر کرد که شاگردها چه فضایی دوست دارند و در آن یادگیری بهتری دارند.معمولا اثر بخشی آویزها بر روی دیوار گاهی نادیده گرفته می‌شود.یکی از تزیینات مهدکودک و کلاس درس پوسترها هستند. که می‌توانند جذب اطلاعات غیر فعال زیادی داشته باشند.اگر قصد دارید پوستری برای بیشتر از یکماه به دیوار کلاس بزنید یا برای یکسال بعد هم نگهش دارید، حتما پوستر را لمینت کنید.پوسترها با محتواهایی آماده کنید که ذهن کودک خلاق و درگیر کند. تصاویر پوسترها طوری باشد که دانش آموزان به محتوا علاقمندتر شوند.

۲- همیشه در تزیینات قسمتی از کلاس را به کارهای کلاسی بچه‌ها اختصاص دهید. وقتی شاگردها آنچه را که یاد گرفتند و تجربه کردند را در فضای عمومی ببینند، حس غرور و مالکیت خاصی بدست می‌آورند. وقتی کار کودک در معرض نمایش عمومی قرار می‌گیرد یک تاییدی بر ارزش کار او هست.

۳- قسمتی از تزیین مدرسه برای توسعه حس ارتباطات و تعاملات باید گذاشت. این بیشتر برای دانش آموزان سن بالایی مهم هست. برای مثال آنچه دانش آموزان در حال خواندن هستند را روی نمودار بزرگی بنویسید و یک دیوار سوال درست کنید. شاگردها کنجکاوی‌ پیرامون موضوع آموزشی را بر روی آن یادداشت کنند و فضایی برای درج پستها و سوالات دانش آموزان باشد.

نتیجه گیری

کلاس درس باید فضایی شاد با حس خوشامدگویی باشد.حتی اگر سال اول فعالیت یک مربی یا معلم باشد و یا مقطع تحصیلی متوسطه به بالا باشد باز نباید اهمیت تزیین کلاس درس غافل شد.کلاس درس مانند خانه دومی هست که تعدادی شاگرد مهمان هستند. بسته به اینکه چه چیزی درس داده می‌شود نقشه کشوری از جهان، اعداد، اشکال هندسی، حروف الفبای فارسی، جدول مندلیف همه اینها تزییناتی از دیوار کلاس هستند.

منبع: rentcheap


  • [ ]